LCieľom programu je rozvoj sociálnych kompetencií a vzájomného rešpektu v triedach, kde sú deti a mladí ľudia so ŠVVP (rozvoj inkluzívneho = rešpektujúceho konania). Prostredníctvom hier a aktivít sa pracuje so žiakmi so ŠVVP ako aj bez ŠVVP.
Hry v programe majú za cieľ rozvíjať sociálne a kognitívne kompetencie žiakov na TÉMU INAKOSTI a INKLÚZIE.
Cieľom odborného konziliárneho workshopu je explorovať proces diagnostikovania z pozície špeciálneho pedagóga v zariadení poradenstva a prevencie. Webinár je určený pre
špeciálne pedagogičky/špeciálnych pedagógov zo zariadení poradenstva a
prevencie, školské špeciálne pedagogičky/školských špeciálnych pedagógov,
študentov/študentky špeciálnej pedagogiky, študentov/študentky školskej
psychológie
Cieľom odborného konziliárneho workshopu Špeciálno-pedagogická diagnostika dyskalkúlie je
získať zručnosti pri diagnostikovaní dyskalkúlie, analyzovať diagnostický proces, zameraný na identifikáciu dyskalkúlie prostredníctvom testových batérií a skúšok, ako aj analýza neštandardizovaného testu dyskalkúlie (autorský test Síthovej- test je mozné v praxi využívať len na základe absolvovania daného školenia ).
Počas webinára sa budeme venovať týmto oblastiam:
1. akú dokumentáciu viesť pri žiakoch so ŠVVP
2. akú dokumentáciu viesť k podporným opatreniam
3. akú dokumentáciu potrebujete k financovaniu PO
4. ako uviesť žiakov so ŠVVP do ŠkVP
Počas webinára Vám prehľadným spôsobom prinesieme
- spôsoby financovania jednotlivých podporných opatrení
- prideľovanie jednotlivých pozícií (PA, ŠPT, PV, zdravotných pracovníkov)
- potrebná dokumentácia k financovaniu
- dôležité termíny
Vzdelávací kurz pre školské podporné tímy a pedagogických zamestnancov s názvom Korekčný program Mirabilis pre žiakov s ťažkosťami v správaní
v prostredí základnej školy.
Po prihlásení sa na webinár Vám bude zaslaný mail s ďalšími informáciami a
inštrukciami.
Program Mirabilis je zostavený na princípe špeciálnopedagogických princípov
a efektívnych prístupov, osvedčených pri korekciách u žiakov/žiačok s
vývinovými poruchami učenia, ako aj poruchou pozornosti a aktivity (ADHD,
ADD) na I. stupni ZŠ
Program je zostavený z 10tich stretnutí, ktoré sa dajú realizovať formou
skupinovej práce, v priestoroch školy, výchovného, poradenského zariadenia
alebo školského klubu (všetkých 10 stretnutí je obsahom jednodňového
odborného kurzu).
Rýchlokurz Školský podporný tím- všetky potrebné info pre ŠPT a o ŠPT
Komplexný stimulačný program Mirabilis má za cieľ optimálne naštartovať a rozvinúť schopnosti a zručnosti, ktoré sú kľúčové pre úspešné napredovanie dieťaťa v učení.
Hry a činnosti sú zamerané na rozvíjanie všetkých schopností dôležitých pre učenie: na grafomotoriku, priestorovú orientáciu, zrakové a sluchové vnímanie, symbolické funkcie, pamäť, pozornosť a záujem o učenie.
Program je vhodný pre 3 – 6 ročné deti.
Program je vhodné realizovať v priestoroch MŠ, alebo poradenského zariade
Identifikácia a poskytovanie jednotlivých podporných opatrení na základe príkladov z praxe.
Webinár je určený pre všetkých pedagogických aj odborných zamestnancov.
Webinár ponúka podporný rámec odborníkom a odborníčkam, ktorí sa zaoberajú problematikou posudzovania školskej pripravenosti detí na vstup do ZŠ.
Cieľom je ponúknuť unifikovanú štruktúru diagnostického procesu školskej spôsobilosti detí s ohľadom na kvalitu diagnostických testov, ich aktuálnosť a dostupnosť.
Cieľom programu je hravou
formou rozvinúť zručnosti, pre ktoré sa u detí realizuje pokračovanie v PPV. Aktivity v
programe sú podľa princípov vývinovej psychológie zostavené a zamerané na rozvoj
grafomotoriky, priestorovej orientácie, zrakového a sluchového vnímania, pamäte,
pozornosti a komunikačných zručností.
Program je vytvorený pre deti pokračujúce v povinnom predprimárnom vzdelávaní.
Pri zostavovaní úloh autorka vychádzala z intermodality, dielčích oslabení výkonu a
iných progresívnych a efektívnych prístupov
Korekčný program Mirabilis II. je ucelený program, ktorý je zameraný na korekciu vývinových porúch učenia a poruchy pozornosti a aktivity skupinovou formou práce.
Zameraný je pre žiakov a žiačky na II. stupni základných škôl, ktorí majú rozmanité potreby vychádzajúce z vývinových porúch učenia, ako aj poruchy aktivity a pozornosti /ADHD/.
Cieľom programu je cez rozprávku o Smutnej ceruzke rozvinúť grafomotorické zručnosti detí a nenásilnou formou zlepšiť ich vzťah ku kresleniu.
Pre koho je WEBINÁR určený?
• odborní zamestnanci z poradenských a výchovných zariadení : špeciálny pedagóg, sociálny pedagóg, psychológ, vychovávateľ
• kolegovia a kolegyňa v školách : výchovný poradca, koordinátor prevencie, školský psychológ, školský špeciálny pedagóg, pedagóg
Orientačná diagnostika v kontexte podporných opatrení
Cieľom webinára je explorovať proces diagnostikovania z pozície školského špeciálneho pedagóga alebo odborného zamestnanca v škole a tak následne odporučiť dieťaťu potrebnú podporu vo vzdelávaní.
Webinár je určený pre školské špeciálne pedagogičky/ školských špeciálnych pedagógov, študentky/študentov špeciálnej pedagogiky, študentky/študentov školskej psychológii, školské psychologičky/školských psychológov, sociálne pedagogičky/sociálnych pedagógov.